Käytätkö sinä oikean kokoisia kenkiä?


Suurin osa suomalaista käyttää liian pieniä kenkiä ja tämä näkyy lisääntyneinä alaraaja- ja jopa selkävaivoina. Pidä huolta jaloistasi sillä ne ovat sinun jokapäiväinen kulkuväline joita on vaikea korvata.

Kenkien ostamisessa tärkeintä on, että kenkä tuntuu mukavalta molemmissa jaloissa. Kenkä ei saa puristaa mistään, päkiällä ja varpailla pitää olla riittävästi tilaa toimiakseen niille tarkoitetulla tavalla.

JALKOJEN KOKO MUUTTUU ERI ELÄMÄNVAIHEISSA

Jalan koko ei välttämättä ole se sama minkä olet aikuisuuden kynnyksellä saavuttanut. Minulla esimerkiksi oli jalan koko 35 siihen asti kun sain lapsen. Raskausaikana jalkaterän kaaret laskeutuivat ja jalan koko kasvoi isommaksi. Eli eri elämänvaiheet vaikuttavat myös jalan kokoon. Työhistoriani hoito- ja kenkäalalla on avannut minulle näköalapaikan ihmisten jalkoihin. Siitä ei pääse mihinkään, että jalkaterien koko muuttuu eri elämänvaiheissa.

NÄIN MITTAAT JALKASI

Mittaa jalkasi mieluummin iltapäivällä, koska silloin ne ovat isoimmillaan.
Melkein puolella väestöstä on eri kokoiset jalat joten mittaa molemmat jalkasi. Isompi jalka määrittelee kenkäsi koon!

Ota esimerkiksi A4- paperi ja teippaa se lattiaan kiinni seinän juureen. Laita jalkasi seinää vasten ja merkitse kynällä paperille pisimmän varpaan kärki. Lopuksi ota mitta paperin reunasta eli kantapäästä ja pisimmän varpaan kohdalle merkitsemäsi merkin kohdalta. Hienoa, näin sait mitattua jalkateräsi pituuden!

KENGISSÄ TÄYTYY OLLA KÄYNTIVARA

Käyntivara mahdollistaa jalkaterää toimimaan sille kuuluvalla tavalla kengän sisällä. Suositeltu käyntivara kengässä on 12mm. Tämä lisätään mitattuun jalkaterän pituuteen. 

Tätä suositusta kannattaa käyttää naisten- ja miesten kesä-, välikausi-, talvi- ja työkengissä. Avokärkisissä kengissä esim. sandaaleissa ei tarvitse ihan näin paljon käyntivaraa, mutta huolehdi, että varpaasi ja kantapää pysyvät kunnolla sandaalin pohjan sisällä. Pohjan reuna saattaa hangata kovettumia jalkoihin niin kantapäihin kuin myös varpaisiin.

OTA HUOMIOON MYÖS VILLASUKKA- JA POHJALLISVARA

Tykkäätkö käyttää paksumpia sukkia tai käytätkö villapohjallisia kengässä? Lisää tällöin jalkaterän pituuteen + 12 mm käyntivaraa ja villasukka tai pohjallisvara +5mm.

KASVUVARA LASTEN KENGISSÄ

Katso tarkemmat ohjeet täältä

LESTILLÄ ON VÄLIÄ

Kun kengän pituus on oikea, mutta silti kenkä puristaa jalkaa? Silloin lesti on väärä sinun jalkaasi. Unohda isompi koko ja etsi asiantuntijan kanssa sopivampi lesti omaan jalkaasi. 

Lestejä on monenlaisia myös saman valmistajan eri malleissa joten älä heti luovuta jonkun merkin suhteen vaan kokeile useampia lestejä samalta valmistajalta. 

G lesti on peruslesti joka käy normaalilevyiseen jalkaan. H lesti on jo hieman laajempi ja I, J ja K lestit ovat jo hyvin tilavia joihin mahtuu vaativimmatkin jalat. 

Sievin vapaa-ajan kengissä on useita lestejä ja sievin kengissä onkin oma lestimerkintä. Meillä Oulun Sievi Storessa koko henkilökunta tuntee sievin kengät kuin omat taskunsa 10 vuoden käyttö- ja myyntikokemuksella. Kaarijalkaan eli rintavaan tai leveään jalkaan löydät sievin kengistä sopivan lestin XL merkityistä kengistä. 

Lestin muodollakin on merkitystä, suora lesti ei käännä ulommaisia varpaita liian aikaisin sisään päin. Tällöin varpailla on tilaa olla vapaana kengässä. Sitten, kun olet löytänyt sopivan lestin laajuuden ja muodon ei sinun tarvitse käyttää pituudesta liian isoa kenkää.

OIKEAN KENGÄN VALITSEMINEN

Älä valitse kenkiä pelkän kokonumeron mukaan. Kokonumerot ovat yleensä viitteellisiä ja ne vaihtelevat eri valmistajien kesken. Samalla valmistajallakin voi olla eri jalkinemallien kesken eroja vaikka kokonumerot olisivatkin samat.

Jos yhtään epäröit asian kanssa niin ota yhteyttä meihin soittamalla tai laittamalla viestiä tai mikä parasta tule käymään meillä Nubuk - Sievi Storessa. Autamme sinua mielellään oikean kengän valitsemisessa!

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitamme tuotteita kaikkialle Suomeen, poikkeuksena Ahvenanmaa. Kaikki tuotteet sijaitsevat Oulun kivijalkamyymälässämme. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulut lisätään lopulliseen ostohintaan. Pidätämme oikeuden tuotteiden hinnanmuutoksiin.

SUOSTUMUS HENKILÖTIETOJESI KÄSITTELYYN

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.nubuk.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Halutessasi voit rekisteröityä kaupan asiakkaaksi, jonka jälkeen seuraavat tilauksesi sujuvat nopeammin. Rekisteröityneet asiakkaat voivat myös seurata tilauksensa etenemistä tilausseurannasta. Rekisteröityminen ei ole pakollista, mutta toimivan sähköpostiosoitteen antaminen on välttämätöntä.

MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. 

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. 

Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken ja S-Pankki
Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector Bank
Korttimaksaminen: Visa ja Mastercard
Mobiilimaksaminen: MobilePay

TILAUS- JA MAKSUVAHVISTUS

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. 

TOIMITUSTAVAT JA -HINNAT

Ilmainen toimitus yli 120€ tilauksiin!

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Voit katsoa voimassa olevat toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimituskulut näkyvät automaattisesti kassalla.

Posti Postipaketti 5,90€

Posti Kotipaketti 9.90€

Matkahuolto Lähellä-paketti 5,90€

Nouto myymälästä 0€

TOIMITUSAIKA

Lähes kaikkia esillä olevia tuotteita löytyy varastostamme välittömästi toimitettavaksi.
Jos tilaus on tehty ennen klo 11.00 arkipäivänä, tuotteet pakataan ja postitetaan yleensä samana päivänä! Yleensä tuotteet ovat saatavissa 1-4 arkipäivän sisällä kotimaassa, mutta varaamme oikeuden varaston loppuunmyyntiin, joka voi pidentää tuotteiden toimitusaikaa. Jos toimitus viivästyy, pyrimme aina ilmoittamaan siitä sähköpostitse tai puhelimitse.
Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi 1-2 työpäivässä varastoltamme. Toimitusaikaan voi kuitenkin vaikuttaa käsiteltävien tilausten määrä sekä olosuhteet, joihin Nubuk ei voi vaikuttaa. Esimerkiksi kuljetusyrityksestä aiheutuvat viivästykset.

PALAUTUSEHDOT

VAIHDOT JA PALAUTUKSET

PALAUTUSOIKEUS

Asiakkaillamme on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden (lasketaan siitä päivästä alkaen, kun sait saapumisilmoituksen) palautusoikeus verkkokaupasta tilatuille tuotteille.

Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun kaikki tilauksella olevat tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.
Jos tilaus ennen palautusta on ollut arvoltaan yli 120 € ja olet tämän perusteella saanut ilmaisen toimituksen, mutta palautuksen jälkeen lopullisen tilauksen arvo jää alle 120 €, tällöin hyvitettävästä summasta vähennetään alkuperäisten toimituskulujen osuus 5,90 €.

VAIHTAMINEN

Mikäli haluat uuden tuotteen tilaamasi tilalle, tulee sinun noudattaa alla olevia palautusohjeita ja tehdä uusi tilaus normaalisti verkkokauppaamme. Uusi tilaus maksetaan normaalisti verkkokauppatilauksen yhteydessä.


NÄIN PALAUTAT TILAUKSESI

OTA YHTEYTTÄ

Ole meihin yhteydessä ota yhteyttä -lomakkeella tai lähettämällä meille sähköposti osoitteeseen info@nubuk.fi saadaksesi postin palautuskoodin. Täytä palautuslomakkeelle tieto palautuksesta. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia! Käytetyistä tuotteista ei suoriteta rahanpalautusta! Käytetyn tuotteen takaisin lähettämisestä perimme 10 € toimituskulua.

PAKKAA TUOTE

Pakkaa tuote alkuperäiseen kuljetuspakkaukseen, jotta tuotepakkaus säilyy myyntikuntoisena. Näin vältämme myös turhan jätteen syntymiseltä! Muistathan, että tuotteen ja sen pakkauksen täytyy olla TÄYSIN myyntikuntoinen meille palautuessaan. Emme ole velvollisia ottamaan vastaan asiakaspalautuksia ja korvaamaan tuotteita, jotka ovat vahingoittuneita tai käytettyjä. Vain käyttämättömät ja virheettömät tuotteet alkuperäispakkauksissaan ovat palautuskelpoisia.

TOIMITA

Vie paketti Postin toimipisteeseen asiakaspalautustunnuksen kera.

PALAUTUSKUITTI

Kuitti todistaa, että olet luovuttanut lähetyksen kuljetettavaksi. Muista aina säilyttää kuitti palautuksesta, kunnes palautus on loppuun käsitelty!
Mikäli tuotteen palautuslähetys katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Näissä tapauksissa Nubuk ei ole vastuullinen hyvittämään kadonnutta lähetystä.

RAHANPALAUTUKSET

Tarkistamme palautetut tuotteet ennen hyvitystä. Kuluttajansuojalain mukaisesti palautamme teille maksetun kauppahinnan viimeistään 14 vrk:n kuluttua siitä, kun palautuspaketti on saapunut meille. Hyvitettävä summa palautetaan maksunvälityspalvelun kautta alkuperäisen maksutavan mukaan.

LUNASTAMATON PAKETTI

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimitus- ja käsittelykustannuksia 20€.

REKLAMAATIOT

Mikäli lähettämämme tuote on väärä tai vahingoittunut, otathan välittömästi meihin yhteyttä Ota yhteyttä- lomakkeella, jotta voimme sopia virheen korvaamisesta. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

UUTISKIRJE

Lähetämme sähköpostitse uutisia tapahtumista ja tarjouksista asiakkaille, jotka ovat antaneet siihen suostumuksen rekisteröityessään.

Vastaamme mielellämme kaikkiin kysymyksiin tuotteisiin ja niiden toimittamiseen liittyen. Ota meihin yhteyttä Ota yhteyttä- lomakkeella, sähköpostitse info@nubuk.fi tai puhelimitse 044 7700145 ma-pe 10-17 ja la 11-15.